جمعه ۲۹ دی ۱۳۸۵ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیونگ یانگ اعلام کرد، آمریکا و کره شمالی در مذاکرات دو جانبه شان درباره برنامه هسته ای کره شمالی در برلین به توافق رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری سوییس از برلین، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از یک سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور نوشت، مذاکرات اخیر در "فضایی مثبت" انجام شد و "توافقی مسلم" حاصل شد. وی در همین حال اطلاعات بیشتری ارائه نکرد.

کریستوفر هیل، مذاکره کننده آمریکایی در برنامه هسته‌ای کره شمالی روز سه شنبه تا پنجشنبه(16 تا 18 ژانویه) در برلین بود و سه بار با کیم کیه گوان، همتای خود از کره شمالی ملاقات کرد. به گفته منابع آمریکایی، این مذاکرات برای ازسرگیری گفتگوهای شش جانبه انجام شد.

مذاکرات شش جانبه پکن درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی در ماه دسامبر گذشته به وقفه یک ساله در این گفتگوها پایان داد. اما پس از پنج روز مذاکره هیچ نتیجه‌ای از این نشست حاصل نشد و هیچ یک از طرف‌ها تاریخی را برای تشکیل جلسه دوباره تعیین نکردند.

کره شمالی در تاریخ 9 اکتبر سال گذشته میلادی آزمایشی هسته‌ای را انجام داد. شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور به همین دلیل یک سری اقدامات تنبیهی را اتخاذ کرد.

کد خبر 13674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز